.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش قیمت خودرو در بازارهای مصرف خبر داد.جلال ریخته گر با اشاره به رکود حاکم بر بازار خودرو گفت: «قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در مقایسه با 20 روز گذشته حدود دو درصد کاهش یافته است. این در حالی است که کاهش قیمت رخ داده در رابطه با خودروهای وارداتی در مقایسه با مرداد امسال بین دو تا 16 درصد بوده است.»
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد برخی خودروها تصریح کرد: «با توجه به افت قیمتی که درباره خودروهایی مانند پژو405، روآ، سمند LX و وانت اتفاق افتاده قیمت این محصولات در بازار آزاد به پایین تر از بهای کارخانه ای آن رسیده و این در حالی است که قیمت سایر خودروها همچنان همسطح یا بالاتر از بهای کارخانه تولیدکننده این محصولات است.»
ریخته گر قدیمی عامل اصلی رکود در بازار خودرو را نبود توازن بین عرضه و تقاضا، نبود انگیزه برای خریداران به علت ترافیک سنگین شهری و توسعه ناوگان تاکسیرانی دانست.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین متوقف شدن پرداخت تسهیلات خرید خودرو بانک ها را در رکود این بازار موثر دانست.به گفته وی رکود فعلی حاکم بر بازار خودرو تا اواسط اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

ثبات عمومی قیمت در بازار خودرو

منصوری یکی از فعالان بازار خودرو نیز با اشاره به ثبات قیمت اکثر خودروها در بازار هفته قبل به خبرنگار ما گفت: «در هفته قبل قیمت خودرو پراید تک سوز ثابت بود به طوری که این خودرو با قیمت هفت میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید. نوع دوگانه سوز این خودرو نیز تغییری را در قیمت خود تجربه نکرد و با قیمتی حدود هشت میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید. خودرو پراید هاچ بک نیز کماکان در بازار کمیاب بوده و با قیمتی حدود هشت میلیون و 600 تا هشت میلیون و
700 هزار تومان معامله می شود.»
وی با اشاره به کاهش 200 هزار تومانی قیمت خودرو ریو ادامه داد: «این خودرو در هفته قبل با قیمتی حدود 13 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.»
به گفته وی در هفته مورد بررسی بهای سمند معمولی ثابت ماند و با قیمتی حدود 13 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد. همچنین بهای خودرو سمند LX و سورن ثابت بود و این خودروها به ترتیب با قیمت
15 میلیون و 800 هزار و 17 میلیون و 100 هزار تومان معامله شدند.
منصوری با اشاره به کاهش قیمت زانتیا ادامه داد: «در هفته قبل قیمت این خودرو دچار کاهش 100 هزار تومانی شده و به بهایی حدود
30 میلیون تومان عرضه شد.»

206 ارزان شد

حمید رفعتی یکی دیگر از فعالان بازار خودرو با اشاره به کاهش
100 هزار تومانی قیمت خودرو پژو 206 تیپ2 به خبرنگار ما گفت: «در هفته قبل این خودرو با قیمت
14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.همچنین نوع اتوماتیک پژو
206 کاهش قیمتی حدود 200 هزار تومان را تجربه کرد و با قیمتی حدود 18 میلیون و 600 هزار تومان به فروش رسید. پژو206 صندوقدار نیز در مدل V9 با قیمتی حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد.»
به گفته وی در بازار هفته قبل خودرو پژو405 بهای خود را حفظ کرد و با قیمتی حدود 13 میلیون و 700 هزار تومان به فروش رسید. همچنین خودرو تندر 90 در مدل های مختلف کاهش قیمتی بین 300 تا 500 هزار تومان را پشت سر گذاشت به طوری که این خودرو از 10 میلیون و 500 هزار تا 14 میلیون و 500 هزار تومان به 10 میلیون و 200 هزار تا
14 میلیون تومان تغییر قیمت داد.
رفعتی ادامه داد: «در هفته قبل خودرو پژو پرشیا ELX با قیمتی حدود 23 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید. همچنین پژو پرشیا معمولی با قیمتی حدود 18 میلیون تومان عرضه شد.»
به گفته وی «همچنین در بازار خودرو هفته قبل هر دستگاه مگان دنده ای به قیمت 27 میلیون و
500 هزار تومان و نوع اتوماتیک این خودرو به بهای 32 میلیون و 500 هزار تومان عرضه شد. قیمت هر دستگاه خودرو گل نیز 17 میلیون و 700 هزار تومان بود. همچنین هر دستگاه آوانته دنده ای و اتوماتیک به ترتیب با قیمت 25 و 28 میلیون تومان معامله شد. وی ادامه داد: «قیمت ورنا دنده ای و اتوماتیک نیز به ترتیب 19 میلیون و 100 هزار و 21 میلیون و 300 هزار تومان بود. همچنین هر دستگاه سانتافه به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان و هر دستگاه آزرا به قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان خریدوفروش شد.»
وی افزود: «در هفته مورد بررسی قیمت خودرو رونیز حدود 31 میلیون تومان بود. همچنین خودرو ماکسیما در دو نوع دنده ای و اتوماتیک به ترتیب با قیمت 37 و 40 میلیون تومان معامله شد. قیمت خودرو سوزوکی گرند ویتارا نیز در دو نوع دنده ای و اتوماتیک به ترتیب حدود 38 میلیون و 40 میلیون و 500 هزار تومان بود.خودرو مزدا نیز در مدل های مختلف با قیمت هایی از 29 میلیون و 500 هزار تا 33 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.»

رونق در بازار پژو آردی

متوقف شدن خط تولید پژو آردی موجب رونق یافتن بازار آزاد این خودرو شده است.
امیرهاشمی یکی از فعالان بازار خودروهای کارکرده ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: «متوقف شدن خط تولید خودرو پژو آردی و کاهش عرضه این خودرو موجب برهم خوردن تعادل بازار و افزایش بهای آن شده است.»
وی با بیان اینکه «افزایش بهای این خودرو در بازار آزاد بسیار چشمگیربوده است»، ادامه داد: «در شرایطی که در زمان تولید پژو آردی،این خودرو با قیمت هایی از پنج میلیون و 300 هزار تا شش میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسید، هم اکنون پژو آردی صفر در بازار - به شرط پیدا شدن-با قیمت هایی بین هفت میلیون تا هفت میلیون و
500 هزار تومان معامله می شود.»
به گفته وی قطعات و لوازم یدکی پژو آردی همان قطعات پیکان بوده و به وفور در بازار یافت می شود. همچنین این لوازم در مقایسه با لوازم یدکی سایر خودروها از قیمت مناسب تری برخوردار هستند که این موضوع یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت این خودرو محسوب می شود.
وی ادامه داد: «افزایش قیمت سایر خودروها در نیمه اول سال جاری از یک سو و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر باعث مورد توجه قرار گرفتن و استقبال خریداران از این خودرو شده است به طوری که در برخی موارد پژو آردی کارکرده با قیمتی 500 تا 700 هزار تومان بیش از قیمت کارشناسی شده آن مورد معامله قرار گرفته است.»
هاشمی با بیان اینکه«در میان فروشندگان خودرو، جمله «امکانات پژو با هزینه پیکان» در مورد پژو آردی عنوان می شود»، افزود: «افزایش استقبال از انواع کارکرده این خودرو به گونه ای بوده که در هفته گذشته یک دستگاه خودرو پژو آردی مدل 79 با قیمتی حدود چهار میلیون و 700 هزار تومان فروخته شددر حالی که با این مبلغ می توان یک خودرو پی کی مدل 85 را خریداری کرد.»
منبع :سرمایه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.